ISHINHA "Twilight"【SUB】

ISHINHA Theater Company is an Osaka-based theater company formed in 1970. Since their piece Shonen-gai (Boys' town) in 1991, they have established the style of "jan-jan opera" in which many of the lines are broken down into words and spoken in Osaka dialect with a rhythm of 5 or 7 beats. In pursuit of the ephemerality of open air performance, Ishinha has not only created open-air stages and seats with even accommodation in remote islands, mountains, and "air pocket" spaces in cities. After the death of its leader,MATSUMOTO Yukichi, in 2016, ISHINHA disbanded after their 2017 performance of "AMAHARA" in Kaohsiung, Taiwan.
Twilight was performed in 2015 at a playground surrounded by mountains in Soni village, Nara Prefecture. In the middle of his journey, Wataru gets lost in the mountains of Nara and meets an active kid named Haru. With their love for maps and travel in common, the two become very close, and travel around villages and mountains together. Watching them by their side, is the grown up version of Wataru. Is the scene in front of their eyes the memory of adult Wataru, or a real journey? The present and the landscape of remembrance overlap in this wondrous piece.

2015
Soni Village Kenmin Athletic Field (Nara)

Presented by: The Japan Foundation (JF) (https://www.jpf.go.jp/e/)
In cooperation with EPAD (https://epad.terrada.co.jp/)

<Performance Credits>
Written and Directed by: MATSUMOTO Yukichi
Music by: UCHIHASHI Kazuhisa
Performers: MORI Masashi, KANEKO Hitoshi, INOUE Kazuya,FUKUDA Yuichi, UPPO, ISHIMOTO Yumi, HIRANO Mai, YOSHIMOTO Hiroko, IMAI Miho, KUWAHARA Anna, NARA Iku, MATSUMOTO Sachie, NAGATA Ayana, ISHIHARA Nanako, IBUKI Yukiko, MATSUMOTO Haruka, SAKAI Haruka, MATSUNAGA Rio, KINUGAWA Mari, HIRAYAMA Yuzuko, MUROTANI Tomoko, YAMATSUJI Haruna and others
Stage Manager: OTA Kazushi
Scenic Design by: TANAKA Haruo, OTA Kazushi
Lighting Design by: YOSHIMOTO Yukiko(mahiru)
Sound Design by: TAJIKA Mitsuru
Sound Effect by: SATO Takenori
Stage Assistants: IGARASHI Daisuke, IKEDA Takeshi, UCHIDA Kinya, KASHIWAGI Hayato, KINJO Kohji, SHIRAFUJI Taruto, HASHIBA Hideaki, DODO Toshiharu, FUKUOKA Arashi, YAMAMOTO Shinichi, AIZAWA Reimi
Costume Design by: ISHINHA, OGATA Rie
Makeup: NAMURA Misa
Video Documentation and Editing: TATSUKAWA Shinsuke
Associate Producers: YAMASAKI Kanako, SHIMIZU Tsubasa
Organized by: ISHINHA / KANKARA Inc.

<Subtitling Credits>
Chinese Translation (Simplified): Shu LIN
Chinese Translation (Traditional): Muju TSAN
English Translation: YAMAGATA Mirei
French Translation: SOEJIMA Aya
Russian Translation: Inga IBRAKHIM
Spanish Translation: José Antonio AMBRIZ

<Promotional Text>
YONEYA Naoko

This production contains some expressions that may be considered offensive or discriminatory. Please be aware that this is not reflective of prejudices held on the part of the production team, but rather is intended as a reflection of the era in which the play is set. Such terms have been preserved without alteration out of respect for the artistic integrity of the work.

『トワイライト』

劇団維新派は、大阪を拠点に1970年に結成した劇団。1991年の『少年街』より、セリフの多くを単語に解体し、5拍子や7拍子のリズムに乗せて大阪弁で語る「ヂャンヂャン☆オペラ」のスタイルを確立。野外での一回性の表現を追求し、離島や山の中、都市のエアポケットのような空間に、自らの手で舞台や客席だけでなく、宿泊施設も備えた、野外劇場を出現させてきた。借景を用いた巨大な演劇空間で、「移民」や「漂流」をモチーフに、数十名の俳優による一糸乱れぬ群舞やポリフォニックな表現が特徴である。2016年、主宰である松本雄吉の死後、2017年の台湾・高雄での『AMAHARA』公演を最後に解散。
『トワイライト』は、2015年、奈良県・曽爾村の山々に囲まれた運動場で上演された。旅に出たワタルが、奈良の山中に迷い込み、ハルという腕白な子と出会う。地図と旅が好きな二人はすぐに意気投合し、一緒に村内や山のあちこちを巡る。そんな彼らを傍らで見つめているのが大人になったワタルだった。目の前の光景は、成年ワタルの記憶なのか、現実の旅なのか、今という時間と追憶の風景が重なり合う幻想的な作品。

2015
奈良県曽爾村健民運動場

製作(オンライン配信):国際交流基金 (JF) (https://www.jpf.go.jp/)
製作協力:EPAD実行委員会(https://epad.terrada.co.jp/)

<公演情報>
作・演出:松本雄吉
音楽:内橋和久
出演者:森正吏、金子仁司、井上和也、福田雄一、うっぽ、石本由美、平野舞、吉本博子、今井美帆、桑原杏奈、奈良郁、松本幸恵、長田紋奈、石原菜々子、伊吹佑紀子、松本はるか、坂井遥香、松永理央、衣川茉李、平山ゆず子、室谷智子、山辻晴奈、他
舞台監督:大田和司
美術:田中春男、大田和司
照明:吉本有輝子(真昼)
音響:田鹿充
SE:佐藤武紀
舞台スタッフ:五十嵐大輔、池田剛、内田欽弥、柏木準人、金城恒次、白藤垂人、羽柴英明、百々寿治、福岡嵐、山本真一、相澤伶美
衣装:維新派衣裳部、大形梨恵
メイク:名村ミサ
記録映像:立川晋輔
制作:山﨑佳奈子、清水翼
主催:維新派/株式会社カンカラ社

<オンライン字幕>
簡体字字幕翻訳:林舒
繁体字字幕翻訳:詹慕如
英語字幕翻訳:山縣美礼
フランス語字幕翻訳:副島綾
ロシア語字幕翻訳:インガ・イブラヒム
スペイン語字幕翻訳:ホセ・アントニオ・アンブリス

<広報文>
米屋尚子

本作品中には、不適切とも思える語句や表現が一部含まれていますが、製作者側に差別的意図はなく、作品の時代的背景、並びに作品自体のもつ芸術性を尊重し、表現の言い換えを行わず、そのまま使用しました。

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